In dialog cu profesionistii industriei de evenimente din Romania - Emil Ionescu

Articol publicat pe 04 Mai 2020

– Emil Ionescu – managing partner Best Music și membru fondator AROC.

Care sunt cele mai noi estimari privind impactul crizei generate de pandemie asupra industriei de evenimente cultural-artistice din Romania?

Nu stim nici ce se va intampla maine dar peste doua saptamani asa ca poate avem o surpriza placuta si trecem mai repede peste aceasta perioada. Cred ca momentan cuvantul de ordine este incertitudine, dar pe de alta parte cred ca majoritatea promoterilor vor trece peste perioada cu bine asta si cu totii vom fi mult mai puternici ca inainte.

Care este, in acest moment, situatia in ceea ce priveste angajatii din domeniu si ce solutii au fost aplicate?

Din fericire daca esti promoter nu ai prea multi angajati iar majoritatea serviciilor le externalizezi dar in acelasi timp, din pacate, „breasla” tehnicilor si oamenilor de productie care au grija de un eveniment sufera destul de mult asa ca se incearca o organizare a lor intr-o asociatie care sa aiba un cuvant de spus si care sa poata cere sustinere din partea autoritatilor. Ganditi-va ca niste mii de oameni au ramas brusc fara niciun venit pe o perioada nedeterminata de timp si asta e greu mai ales ca nu stim pana cand va tine pandemia. 

Cat de mult credeti ca sprijina industria, in mod real, masurile luate de Guvern pana acum?

Momentan nu am simtit niciun sprijin. Eu sunt implicat si in iabilet.ro care are destul de multi angajati asa ca avem niste costuri destul de mari acolo si sincer am simtit ca noi ca industrie de entertainment nu existam. Sper ca prin eforturile depuse de AROC sa primim un sprijin adecvat cum s-a intmaplat si in alte tari unde jucatorii au primit suport financiar ca sa ii tina pe linia de plutire. Ca si ticketing de exemplu nu iti permiti sa pui toti oamenii in somaj tehnic pentru ca noi am lucrat in perioada asta de 3 ori mai mult decat de obicei pentru ca am avut de reprogramat sau anulat in jur de 1000 de evenimente. Daca oamenii sunt in somaj tehnic, cine munceste? 

Ce masuri credeti  ca ar trebui luate de autoritati, astfel incat firmele care activeaza in acest domeniu si implicit angajatii lor sa treaca cu bine peste aceasta perioada?

Cum spuneam si mai sus cred ca ar trebui oferite compensatii financiare, ajutate cluburile sa nu isi piarda contractele de inchiriere, firmele de paza, echipele tehnice si de productie, agentiile de ticketing si mai ales promoterii care tin defapt varful piramidei in showbusiness. Ma gandesc inclusiv sa ofere pentru viitor reduceri la chriile locatiilor detinute de stat, spatii de promovare gratuite in orase.

Care credeti ca vor fi efectele pe termen mediu si lung asupra evenimentelor cultural-artistice din Romania?

Cred ca pentru inceput vom avea mai putine evenimente, cel putin mari, mai putine locatii si chiar mai putini aritisti locali. Multi vor renunta la acest „job” si vorbim aici de cei tineri care trebuie sa traiasca. Asa ca vom avea in urmatorii 2-3 ani mai putini artisti newcomers. 

Care ar fi mesajul pe care l-ati trasmite publicului in aceasta perioada?

Sa stea acasa :). Sa nu se relaxeze pana cand nu e momentul sa ne relaxam, sa asculte de autoritati. Si sa aiba rabdare si mai ales sa fie intelegatori cu jucatorii din domeniu: promoteri si ticketing in special. Pot cu adevarat sa ajute la relansarea showbusinessului in Romania si daca au platit 100 de lei in avans si pastreaza biletul pentru un eveniment reprogramat se pot considera „actionari” in showbusinessul local pentru ca banii lor sunt o investitie in viitor. Va fi bine :).

Ti-a placut ? Spune-le si prietenilor
AROC
Aroc este o organizatie tanara, dar care inglobeaza voci experimentate si care au demonstrat, de-a lungul timpului, implicarea pe termen lung si bunele practici.
Intra in legatura cu noi
AROC
Str. Arhitect Louis Blanc, nr. 8, tip duplex, parter, camera 9, Sector 1, Bucuresti
Telefon: +40 723 625 077
© Copyright AROC - Asociatia Romana a Organizatorilor de Concerte 2020. Toate drepturile rezervate.